Geçtiğimiz ay göreve başlayan Bolu Belediye Başkan yardımcısı Hasan Hakan Alpaslan, kısa sürede yaptığı çalışmalar hakkında açıklamalarda bulunurken, vatandaşların kendilerine verdiği emaneti korumak zorunda olduklarını belirterek, doğru yerlere doğru harcamalar yapmaya çalıştıklarını dile getirdi.
Haber: Artun Berker Köprülü
Geçtiğimiz ay Bolu Belediyesinde yapılan görev değişikliğiyle Bolu Belediye Başkan yardımcılığına getirilen İYİ Parti Belediye Meclis üyesi Hasan Hakan Alpaslan göreve hızlı başladı.
Belediye olarak amaçlarının Bolu halkına hizmet olduğunu dile getiren Alpaslan, özellikle mahalle muhtarlarıyla kurulan yakın ilişkiyle birlikte mahallelerin sorunlarını kısa sürede çözmeye çalıştıklarını dile getirdi.
“Gezen tilki yatan aslandan iyidir”
Belediye’de kendisine bağlı olan birimlere dair çalışma planlaması yaptıklarını belirten Hasan Hakan Alpaslan; “Bize bağlı birimleri nasıl efektif çalıştırabiliriz sorunları varsa sorunlarını nasıl çözeriz planlamalar yaptık. Gezen tilki yatan aslandan iyidir mantığı ile muhtarlarımızı ziyaret ettik. Sorunlarını yerinde görelim istedik. Muhtarlarımız, Belediye ile vatandaşlar arasında bir köprü görevi görüyor. Haftada 7-8 muhtarımızı ziyaret ediyoruz. Ramazan ayına kadar bütün muhtarlarımıza gidip sorunlarını dinlemek istiyoruz. Sorunları gücümüz yettiğince çözmeye çalışıyoruz. Kendileri bu durumdan son derece memnunlar. Hemen müdahale etmemiz gereken bir sorun gördüğümüzde müdahale ediyoruz” dedi.
“Bolu için çok şık olacaktır”
Mahalle Muhtarlarının isteklerinin olduğunu ve Belediye ile halk arasında köprü olduğunu belirten Başkan Yardımcısı Alpaslan; “Mahalle muhtarlarının istekleri mahalleden mahalleye göre değişiyor bizden önce de istekleri bulunmuş fakat çok az müdahalelerde bulunulmuş. Bazı mahallelerde otobüslerle ilgili talepler, otobüs durakları ile ilgili talepler var. Bazılarında alt yapı sorunları mevcut birçok yerde alt yapıyı değiştirdik. Bizim en çok yapmak istediğimiz projelerden bir tanesi her mahalleye bir sosyal tesis oluşturmak. Birçok yerde bunu yapmaya başladık. Her mahallede güzel bir muhtarlık binası, güzel bir sosyal tesis olması Bolu için çok şık olacaktır. Tüm bunlar için de imarın ve yerin müsait olması gerekiyor. Bize gelen talepler bu şekilde havaların biraz daha ısınmasıyla birlikte yapabileceğimiz tüm çalışmaları gerçekleştirmek için çalışıyoruz” İfadelerine yer verdi.
“Çekişmeleri bırakıp birbirimize yardımcı olmalıyız”
Tüm ülkeyi yasa boğan Kahramanmaraş ve Hatay merkezli depremlerin hemen ardından kendisine bağlı İtfaiye Müdürlüğünün yaptığı çalışmalara değinen Alpaslan, “İtfaiye Müdürlüğümüz çok başarılı Avrupa standartlarının üzerinde çalışıyorlar. Müdahale süresi teçhizat ekipman ve personelimiz son derece yeterlidir. İtfaiye müdürlüğümüzde ilk önce bir arama kurtarma aracı gönderdik. Personelimizle beraber afet bölgesinde çalışmalara başladılar. Mersin’de merdivenli bir itfaiye aracımız daha vardı. Bakım çalışmaları bittikten sonra o aracımızı da afet bölgesine gönderdik. Depremden belirli bir süre sonra arama kurtarma çalışmaları hafifleyince Valiliğin de yönlendirmesiyle birlikte oradaki araçlarımızı geri çağırdık. Ardından 4 kişilik ekibimizle beraber, yangın söndürme aracı gönderdik. Şu anda da deprem bölgesinde çalışmalarını sürdürüyorlar. Gayretlerinden ve tüm çabalarından dolayı orada çalışma yapan tüm arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Bilindiği üzere Bolumuz kritik bir bölgede kendi itfaiye ekibimizin de gücünü azalmayacak şekilde planlamalarımızı yapıp ona göre deprem bölgesine ihtiyaç olduğu takdirde yardımlarımız devam edecek. Depremin ne kadar ciddi bir sorun olduğunun farkındayız depremin sonrasının değil öncesinin konuşulması gerektiğini düşünüyorum. Bu kısır çekişmeleri bir yana bırakıp birbirimize yardımcı olup tüm desteğin verilmesi gerekiyor. Türkiye Cumhuriyeti maalesef ki deprem ülkesi biz belediye olarak ne yapabiliriz. Bunun çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Zemin etütlerinin yaptırıp binaların altlarında bulunan binaların kontrollerini yapma gibi çalışmalarımız var” şeklinde konuştu.
Amaç Bolu'ya hizmet
Belediye olarak doğru yere doğru harcama yapmaya özen gösterdiklerini belirten Alpaslan; “su konusu Bolu için çok önemli bir konu vatandaşa evindeki içme suyunu ulaştırabilmek adına motorlar ile çalışmalar yapıldığı için elektrik sarfiyatı var. Elektrik faturalarımız belediye olarak sürekli artmakta. Verdiğimiz su bedelinin belirli bir yansıması oluyor. Diğer faturalara göre bir kıyaslama yaptığımız zaman diğer faturalara göre hala çok uyguna vatandaşa su hizmeti veriliyor. Vatandaşa doğru bilgileri aktararak çözmeye çalışıyoruz. Nihayetinde biz vatandaşın bize verdiği emaneti korumak zorundayız. Doğru yerlere doğru harcamalar yaparak vatandaşa hizmet olarak sunma adına çalışmalarımız sürüyor. Bu sene 2 buçuk milyar bir bütçemiz var. Bize verilen bu görevi daha iyi nasıl yerine getiririz diye her gün üstüne koyarak çalışmaya devam ediyoruz” dedi.