Başarılı finans ve süreç yönetimi uygulamalarıyla güçlü bir belediye haline geldiklerini belirten Bolu Belediye Başkanı Alaaddin Yılmaz “Belediyecilikte vatandaşımız nezdinde güven uyandıran ve memnuniyet yaratan uygulamalara imza atıyoruz. Bugün elde ettiği gelirin yüzde 61’ini yatırıma yönelten; yani yine halka hizmete dönüştüren güçlü bir belediyeyiz. Tüketim ekonomisi değil yatırım ekonomisi uyguluyoruz. Gelirlerinin yüzde 68’i kendi gelirlerinden oluşan, kendi kendini finanse edebilen sağlam bir mali yönetimimiz var. Süreç yönetimi uygulamamız sayesinde de vatandaşımız herhangi bir başvurusunun hangi aşamada olduğunu, nerede, hangi personelde takıldığını, neden beklediğini görebiliyor. Bizler de nerede iyileştirmeler yapılması gerektiğini rahatça izleyebiliyoruz. Bu modelleri Türkiye’ye örnek olması amacıyla çeşitli toplantı, kongre ve sempozyumlarda diğer belediyelerle, kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşıyoruz” diye konuştu.
Örnek modeller büyük ilgi gördü
Bolu Belediyesi, İzmir Seferihisar’da 17-20 Ekim 2018 tarihleri arasında düzenlenen “5’inci Uluslararası Muhasebe ve Finans Araştırmaları Kongresi”ne “Belediyelerde Finansal Kararların Kamu Hizmetleri Üzerine Etkisi: Bolu Belediyesi Finansal Göstergelerinin Vatandaş Memnuniyeti Üzerine Etkisi” adlı bildiriyle katıldı. Bolu Belediyesi’nin kaliteli hizmet yöntemleri ise Alanya’da 1-3 Kasım 2018 tarihleri arasında Alanya Belediyesi, Alanya Hamdullah Emin Paşa Üniversitesi ve Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi paydaşlığında düzenlenen “Alanya Uluslararası Yerel Yönetimler Sempozyumu”nda konuşuldu. Sempozyumda Bolu Belediyesi’nin “Belediyelerin Halkla İlişkiler Yönetiminde Süreç Tabanlı Kontrol ve İzleme Sistemi” bildirisini katılımcılarla paylaşan Bolu Belediye Başkan yardımcısı Emine Davarcıoğlu “Her iki sempozyuma sunduğumuz bildiriler kabul edildi ve çalışmalarımız sempozyum kayıtlarında da yer aldı. Belediyemizi, karşılıklı deneyimlerin paylaşılması ve başarılı uygulamaların yaygınlaşması anlamında son derece faydalı iki platformda temsil ettik. Belediyemizin çalışmalarını, güçlü finansal yapıya erişmemizin ve bunu sürdürebilmenin yollarını paylaştık. Hizmetlerimizde hızlı, şeffaf ve hesap verebilir bir anlayışla hareket etmenin vatandaş memnuniyeti üzerindeki etkisini, akademisyenler, uzmanlar, yerel idareciler ve ilgililer nezdinde anlattık” dedi.
“Hizmetleri şeffaflaştırdık ve bürokrasiyi hızlandırdık”
Türkiye’ye örnek finans ve süreç yönetimi modelleri hakkında değerlendirmede bulunan Başkan Yılmaz şunları söyledi:
“Finansal yapısı en güçlü belediyelerden biriyiz ve bunu rakamlarla anlatıyoruz. Merkezi hükümet vergi gelirlerinden ayrılan payların toplam bütçemiz içindeki oranını, personel ve mal-hizmet alım giderlerimizi yıllar itibariyle düşürmeyi başardık. Gelir kaynaklarımızı, yatırım harcamalarımızı arttırdık. Doğru bir finansal yönetimle 14 yılda sermayemizi 55 milyon TL’den 1 milyar 576 milyon TL’ye yükselttik. Vatandaşlarımızdan gelen talep ve şikayetlerin, oluştuğu andan işin tamamlanmasına kadar, yöneticiler nezdinde takibini sağlayan sistemimizin de faydalarını görüyoruz. Özel bir süreç yönetimi yazılımı hazırlatarak ilgili çalışanlarımızı eğittik. Geldiğimiz noktada işin performansını ve faaliyetleri anlık olarak izleyebiliyoruz. Bu, işlerin hem daha kısa sürede sonuçlanmasını, hem personel performansını ölçebilmemizi, hem de hizmette şeffaflığı sağlıyor. Hizmetlerimizi şeffaflaştırdık, bürokrasiyi hızlandırdık. Güçlü mali ve hizmet yapımızı vatandaş odaklı belediyeciliğimize borçluyuz.”