TEM Otoyolu’nun Bolu Dağı kesiminde bulunan Avrupa’nın en büyük otoyol tesisi Highway Outlet Alışveriş Merkezi CEO’su Raşit Doğan Enhoş, Bolu Gazeteciler Cemiyeti Bayram Gazetesi'ne konuştu. Enhoş, “5 yıldızlı, 450 odalı, 1000 yataklı ve 10 bin kişilik kongre turizminin düzenlenebileceği termal otel projesi için çalışmalarımız devam ediyor. Bu proje Highway’den daha büyük proje olacak” dedi. Öte yandan, ilerleyen zamanlarda Highway’in adının ilerleyen zamanlarda değişmesinin gündemde olduğunu söyledi.
TEM Otoyolu’nun Bolu Dağı kesiminde bulunan Avrupa’nın en büyük otoyol tesisi Highway Outlet Alışveriş Merkezi’nin yüzde 56’lık hissesi geçtiğimiz günlerde işadamı Abdülkadir Şimşek tarafından satın alındı. Alışveriş merkezinin bağlı olduğu Bolu Dağı A.Ş.’nin CEO’su ve Highway Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Raşit Doğan Enhoş’la gelecek planlarını ve projeler üzerine konuştuk.
“Eski algıları yok edeceğiz”
“Highway’de meydana gelen yönetim değişikliği sonrasında işleyişle ilgili geçmişten farklı bir şey olmayacak. Ama toplumsal algı olarak bazı değişikliklere sebebiyet verecek. Bunların temeli kuruluşundan sonra belli bir kesim tarafından ele geçirildi algısının yerine normal iş dünyasının standartlarına dönecek. Yani herhangi bir cemaat kuruluşu veya herhangi birinin elinde olan bir yer değil toplumun hizmetinde olan ticari bir yer olarak hizmet vereceğiz.”
“Kalitemizle gündeme gelmek istiyoruz”
“Highway gerçekten Türkiye’de bir ilk ve bir değeri olan marka. Ankara ve İstanbul otoyolu üzerinde olmasının haricinde mesela bayram olması nedeniyle 24 saat içerisinde yoldan geçip sadece lavaboya gitmek için AVM’nin içinden geçip giden sayısı 70 binin üzerinde. Bu kişilerin her birinin tuvalet ihtiyacını karşılamak bile bir değerdir. Türkiye’de bunu bile karşılayabilecek bir tesis yok. Bugün otopark alanına giren araç sayısı ise 32 bin civarında. Türkiye’nin her yerine giden vatandaşların bir şekilde durduğu böylesine büyük bir tesisin gündeme gelmesi de normaldir. Ama biz Highway’in bundan sonra verdiği hizmet ve kalitesiyle gündeme gelmesini istiyoruz. Siyasi bir söylemle gündeme gelmesini istemiyoruz ve bu değişim de bunu sağlayacak.”
“Highway’in adının değişmesi gündemimizde”
“Bizim kompleksimizin genel adı Bolu Dağı. Highway, Bolu Dağı tesisinin içinde bulunan alışveriş merkezinin adı. Bizim tesisimiz sadece Highway’den oluşmuyor. Highway’in haricinde tesisimizin içinde iki tane otelimiz, kamyoncu tesislerimiz ve otobüs konaklama var. Ama kamuoyunda tesisimizin tamamının adı sadece Highway olarak biliniyor. Highway İngilizce otoyol demek. Tesisin genel adının Bolu Dağı olması nedeniyle bir isim değişikliğine gidilmesi gündemimizde ama ileriki günlerde konuşulacak bir konu.”
Çok konuşulacak o proje
“Highway arazisi içinde bize ait olan bir bölgede, 5 yıldızlı 450 odalı, 1000 yataklı ve 10 bin kişilik kongre turizm düzenlenebilecek termal otel projesi için çalışmalarımız devam ediyor. Geçmiş dönemde projeleri bitmiş ve karayollarının onayına sunulmuş ve bekleyen bir proje. Yatırım değeri ise tahmini 40 milyon dolardır. Bu yatırım Highway’den daha büyük bir yatırım olacak. İstanbul’daki şirketler kongrelerini Antalya’da yapıyor ve oraya kişileri toplamak zordur. Burası şirketler tarafından daha cazip hale gelecek. Yapılacak bu yatırım aynı zamanda ciddi bir istihdamı da barındıracak. Tahminlerimize göre yaklaşık 500 kişiye ekmek kapısı açılacak. Bolu ticaretinin ve turizminin canlanacağı bir proje imza atacağız.”
“Bolu halkından büyük destek gördük”
“Bolu halkının Highway’e ciddi bir desteği oldu. Ben Türkiye’nin hiçbir yerinde 7-8 kilometre arabayla gelip, aracını park edip, 200 metre yürüyüp tekrar bir arabaya binip alışveriş yaptığını görmedim. Sanırım bu sadece Bolu’da olan bir şey. Highway takdire şayan bir aidiyet oluşturmuş durumda. Halkımız bize gereken desteği sonuna kadar göstermiştir, sonsuz teşekkür ediyorum.”
“Biz sadece yatırım yapmadık”
Bolu bürokrasine şunu söylemek istiyorum. Biz sadece yatırım yapmadık, sadece işçi çalıştırmıyoruz, biz bu yaptığımız yatırım içerisinde Bolu’ya Dünya’nın ve Türkiye’nin büyük iş adamlarının oluşturduğu markaları getirdik. Gelen büyük iş adamları Bolu’ya büyük ya da küçük yatırım yapıyor. Bizden önce Bolu’da böyle bir şey yoktu. Bolu’nun en işlek caddesinde marka olan bir işyeri yoktu. Biz açtıktan sonra bize gelenler şehrin merkezine de yatırım yapmaya başladı. Bundan sonra da aynı etki devam edecektir. Bolu’yu sosyal anlamda ticari hayatın içerisine soktuk.”