BAİBÜ'de bir profesörün öğrencilere verdiği iddia edilen 'Siyasette İl Başkanlığı görevinde bulunan makam sahiplerinin binmiş oldukları şahsi otomobillerinin marka ve modelleri!' konulu ödeve AK Parti Bolu İl Gençlik Kolları Başkanı Samet Kocadağ çok sert tepki gösterdi.
AK Parti Bolu İl Gençlik Kolları Başkanı Samet Kocadağ, Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde (BAİBÜ) görevli bir profesörün öğrencilere, “Siyasette İl Başkanlığı görevinde bulunan makam sahiplerinin binmiş oldukları şahsi otomobillerinin marka ve modelleri!’ konulu araştırma ödevi verdiğini iddia ederek sert tepki gösterdi.
Sosyal medya hesabından ‘Profesör’ün Görevi(!) başlıklı bir paylaşım yapan Kocadağ, “Araştırma sonunda Profesörün eline ne geçecek? Öğrencilere araştırılması için verilen bu ödev öğrenciye ne katacak? Siyasilerin hangi marka otomobile bindiği veya modelinin ne olduğu ne profesörü ilgilendirir ne de başkalarını!” ifadeleri ile tepkisini ortaya koydu. İşte AK Parti Bolu İl Gençlik Kolları Başkanı Samet Kocadağ’ın paylaşımı:
“ PROFESÖR’ÜN GÖREVİ(!)
Üniversitelerin amacı; bilimsel araştırma yapmak, yaptığı bilimsel araştırmalar ile toplumsal gelişmeye katkı sağlamak ve nitelikli insan gücü yetiştirmektir.Bu amaçları gerçekleştirmek için; bilim üreten, düşünmeyi ve bilim üretmeyi özendiren, bu tür etkinlikleri destekleyen ve bunları eğitim öğretim etkinlikleri ile bütünleştiren üniversiteler ile mümkündür.Bu bağlamda bu fikirlerin geniş kitlelere yayılmasında ve toplumun eğitilmesi, yönlendirilmesi ve bilgilendirilmesi açısından akademik çalışmalar büyük önem arz etmektedir.
“Akademik Çalışmalar”; sanırım bu kavramı Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin bazı öğretim üyeleri yanlış anlıyor, yanlış anladığı gibi yanlış uyguluyor. Pandemi sürecinde gelişen bir konu ile “Akademik Çalışma” kavramını bağlamak istiyorum. Akademik çalışmalar; öğrenciye değer ve hayat idamesinde kendisine donanım katmalıdır. Buna vesile kılan üniversitelerdeki öğretim üyeleridir. Fakat bazı öğretim üyeleri görev ve sorumluluklarının dışında hareket ederek; eğitim gören genç kardeşlerimizi değer katmayacak, fındık kabuğunu dahi doldurmayacak konular ile araştırmaya sevk ediyorlar. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitemizin bir bölümünde anabilim dalı başkanı olan, Profesörlük ünvanını da almış bir öğretim üyesi “Toplum Bilimi” dersinde bir araştırma ödevi vermiş. Burada herhangi bir sıkıntı yok; asıl sıkıntı dersin araştırma ödevinin konusunun ne olduğu?
Öğrencilere araştırma niteliğinde ödev olarak verilen konu; “Siyasette İl Başkanlığı görevinde bulunan makam sahiplerinin binmiş oldukları şahsi otomobillerinin marka ve modelleri!”
Konuyu bana ilettiklerinde çok şaşırdım, hatta kızdım. Dünya’da araştırılacak hiçbir şey kalmamış, bu konu mu kalmış!” diye de tepki gösterdim. Koskoca “Profesör” bu konuyu ödev niteliğinde sunmaz yahu!
PROFESÖRÜN ELİNE NE GEÇECEK
Hayır anlamadığım durum; hadi diyelim öğrenciler araştırmaları yaptı ve ödevlerini sundu. Araştırma sonunda Profesörün eline ne geçecek? öğrencilere araştırılması için verilen bu ödev öğrenciye ne katacak? Ayrıca makamı, zürriyeti, işi ne olursa olsun kişinin bindiği otomobili nasıl aldığı, markası ve modelinden profesör’e ne? Siyasette siyasi parti gözetmeksizin söylüyorum İl yönetim kurulu üyesi bile olsa hangi marka otomobile bindiği veya modelinin ne olduğu ne profesörü ilgilendirir ne de başkalarını!
YÖNETİM BU DURUMA DERHAL MÜDAHALE ETMELİ
Öğretim görevlisi koskoca profesör diye tabir ettiğimiz bu kişiler görev ve sorumluluklarının dışında hareket etmemeli. Profesör ünvanına sahip olan bu tarz öğretim üyeleri; böyle saçma sapan konularla değil de, öğrencilerin bu ülkeye mesleğinin veya okuduğu branşında ehli, donanımlı, bilgili, araştırma gücü yüksek, bilimsel çalışmalar yaparak ülkemizin kalkınmasında destek olacak genç nesiller yetiştirsinler. Son olarak bu durumun takipçisi olacağımı belirtiyor, Üniversitemizin yönetim organlarının ve makam sahiplerinin derhâl bu duruma müdahale etmelerini önemle istirham ediyorum.”