Bolu’nun çikolatayla dünyaya açılan yüzü RAYESS Çikolata, 2 bin çeşit ürünüyle 8 ülke ve 60 ilde müşterileriyle buluşuyor. RAYESS Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı Safa Özçelik, Azerbaycan hedefleriyle ilgili olarak, “Azerbaycan’daki ihracat rakamlarının beklentilerimizin üzerinde olmasından dolayı Azerbaycan Quba şehrine üretim tesisi, Bakü şehrine de perakende satış noktası açma kararı aldık. Temmuz sonu itibariyle Azerbaycan üretimi aktif hale gelecek. Tüm çalışmalar hızla sürüyor” dedi.
Bolu’da, Safa Özçelik, Serdar Sır, Reha Özçelik ve Yiğit Tanrıkulu ortaklığında kurulan ve çikolata dünyasında adından söz ettirmeyi başaran RAYESS Çikolata ihracat yaptığı ülke sayısını artırarak sektördeki yerini büyütmeye devam ediyor. 2023 yılının ilk 6 ayında hem ciro hem de üretim tonajı olarak hedeflerine ulaşmayı başaran RAYESS Çikolata 36’sı kendi bünyesinde olmak üzere 80 kişiye istihdam sağlıyor.
RAYESS DÜNYA MARKASI OLMA YOLUNDA İLERLİYOR
Kişi yada kuruma özel üretimleriyle ülke içinde kısa sürede sektörde yer edinen RAYESS Çikolata, ihracat konusunda da dünya markası olma yolunda ilerliyor. Ukrayna-Rusya savaşının başladığı günlere kadar Azerbaycan, Rusya ve Ukrayna’ya çikolata ihraç eden RAYESS’in, bugün için aktif ihracat bölgesi olan Azerbaycan için büyük hedefleri var.
HEDEF AZERBAYCAN
RAYESS Çikolata Yönetim Kurulu Başkanı Safa Özçelik, Azerbaycan hedefleriyle ilgili olarak, “Azerbaycan’daki ihracat rakamlarının beklentilerimizin üzerinde olmasından dolayı Azerbaycan Quba şehrine üretim tesisi, Bakü şehrine de perakende satış noktası açma kararı aldık. Temmuz sonu itibariyle Azerbaycan üretimi aktif hale gelecek. Tüm çalışmalar hızla sürüyor” dedi.
“2 BİN ÇEŞİT ÇİKOLATA ÜRETİYORUZ”
RAYESS ve KOZALAK markalarıyla toplamda yaklaşık 800 çeşit ürün üretiyoruz. Firmamızın en büyük satış kanallarından biri de kurumsal firmaların hediyelik ve personel çikolatası ihtiyacı kısmı. Bu konuda firmaya özel ürün üretme kabiliyeti yüksek bir marka RAYESS, dolayısıyla özel olarak üretilen ürünleri de çeşide dahil edersek 2 bine yakın ürün üretmekteyiz.
“HEDEFLERİMİZDEN ŞAŞACAK KRİZ YAŞAMADIK”
Ekonomik kriz herkes gibi bizi de kısmen olumsuz etkiledi. Çikolata temel ihtiyaçlar listesinde olan bir ürün değil ve maalesef hala günümüzde lüks tüketim olarak sınıflandırılmakta. Buna rağmen toplumun günden güne bu konudaki hassasiyetinin artması doğal ürünlere olan talebi de etkiliyor. Firmamızdaki tüm ürünlerde kakao yağı harici bir yağ kullanmıyor olmamız müşteriler tarafından “ne yediğini bilmek” olarak tanımlanıyor. Dolayısıyla sabit müşterilerimizden herhangi bir eksilme olmadı. Şirketimizin yıllık, 5 yıllık, 10 yıllık planları dahilinde hedeflerimizden şaşmamızı gerektirecek bir kriz yaşamadık.
“3 FARKLI ŞEHİRDE DAHA HİZMET VERECEĞİZ”
Bu yıl Azerbaycan üretim tesisi yatırımı kararından sonra kendi bünyemizde ülke içi bir yatırım planlamadık ancak; franchise mağaza satışı yapan da bir firma olduğumuz için sürekli çeşitli illerde mağazalar açıyoruz. Bu yılsonuna kadar franchise bayilerimize 3 şehir daha eklemeyi hedefledik ve hedefe ulaştık. İnşaat çalışmaları devam ediyor. 2023 yılı bitmeden 3 farklı şehirde daha hizmet vereceğiz.