Bolu'da doğal yaşamı tehdit eden görüntüler tepki çekti.
Olay, Sarıçam Orman İşletme Evleri mevkisinde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, kimliği henüz belirlenemeyen bazı şahıslar su kenarına gelerek yanlarında getirdikleri serpme ağlarla balık avlamaya başladı.
İç sularda kullanımı yasak olan serpme ağlarla avcılık yapan şahısların, yasağa aldırış etmeden ağları defalarca suya atması çevrede bulunan vatandaşların tepkisini çekti.
O anlar kameraya yansıdı
Doğal yaşamın koruma altında bulunduğu bölgede yaşanan olay, çevrede bulunan duyarlı bir vatandaş tarafından cep telefonu kamerasıyla saniye saniye kaydedildi.
Görüntülerde şahısların rahat tavırlarla serpme ağı suya attıkları ve yasak yöntemle balık avladıkları açıkça görülüyor.
Görüntüler incelemeye alındı
Edinilen bilgiye göre, görüntülerin ilgili kurumlara ulaştırılmasının ardından ekipler tarafından inceleme başlatıldı.
Şahısların cep telefonu görüntülerinden kimliklerinin tespit edilerek, 1380 Sayılı Su Ürünleri Kanunu kapsamında haklarında idari işlem uygulanmasının beklendiği öğrenildi.
Yetkililer, doğal yaşamın korunması amacıyla yasak avcılıkla mücadelenin aralıksız sürdürüldüğünü belirterek, benzer durumlarla karşılaşan vatandaşların ilgili kurumlara ihbarda bulunmalarını istedi.
