CHP'nin ustası sanayiden çıktı

CHP'nin ustası sanayiden çıktı
Paylaş
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Whatsapp
  • Telegram
  • Reddit
A- A+ Paylaş

Siyaset dediğin nedir bilir misiniz?
Takım elbiseyi çekeceksin.
İtalyan kesim olacak.
Manşet ikizleri parıldayacak.
Ağzından "paradigma" düşmeyecek, "vizyoner yaklaşım" diyeceksin, Fransızca kelimeleri araya sıkıştırıp halka tepeden bakacaksın.
Seçimden seçime de bir kahveye uğrayıp, eğreti duran bir bardak çayı yudumlayıp kaçacaksın.
Formül yıllardır budur bu memlekette.
O yüzden şaşırıyorlar ya zaten...

*
Cem Karaca boşa mı söyledi o efsane şarkıyı?
"İşçisin sen işçi kal, giy dedi tulumları."
Bizim elitler bunu hep küçümseme sandı.
Tulum giymeyi, elinin karasıyla ekmek parası kazanmayı "kariyer basamağında eksiklik" saydı.
Gelin görün ki, Bolu’da ezber bozuldu.

*
Bolu CHP Merkez İlçe Başkanı Çetin Uç.
Hani şu plaza siyasetçilerinin, "Ay üstümüz başımız yağ olur" diye önünden geçmeye korktuğu sanayide... Bildiğiniz tamirci!
Motor bloku indiriyor, şanzıman dağıtıyor, memleketin bozulan ayarını düzeltir gibi araba tamir ediyor.
Şimdi bu adamı kibirli siyaset koridorlarına koysan, sırıtır değil mi?
Asla.
Çünkü bu memlekette düğüne gidip oynamayı, cenazeye gidip ağlamayı, sünnette zarf bırakmayı "halkla ilişkiler stratejisi" sananlar var.
Çetin Uç’un ise navigasyona ihtiyacı yok.
Açılışta o var, düğünde o var, taziye evinde o var.
Telefonu 24 saat açık. Sıkıştın mı? "Başkan" diye değil, "Usta" diye arıyorsun, gelip çözüyor.
Çünkü adam araba motoru gibi, halkın da dilinden anlıyor, arızayı şak diye buluyor.
Taban kapısında yatıyor, herkes seviyor.
Neden?
Çünkü adamın yüzünde pudra değil, elinde motor yağı var. Rol yapmayı beceremiyor!

*
Şimdilerde genel merkez koridorlarında bir "butlan" fırtınası esiyor.
Hukuk terimleri havada uçuşuyor. Yok efendim tüzük öyle demiş, yok kurultay böyle olmuş, yok hukuken geçersizmiş...
Ankara’dakiler birbirini yerken, bizim tamirci safını ilk günden net seçti: "Özgür Özel" dedi.
Arabanın direksiyonunu kimin tutacağını ilk o gördü.
Şimdi CHP, kendi içindeki bu "butlan" krizini, yani şu hukuki motor arızasını bir giderebilirse...
İşte o zaman bu tamircinin önü açılacak.
Yıllarca bu ülkeyi "diplomalı" cehaletle, halkı hor gören kibirle yönettiler.
Varsın birileri Çetin Uç’un mesleğini küçümsemeye kalksın.
Varsın yine "İşçisin sen işçi kal" desinler.
Bence hiç mahzuru yok.
Çünkü siyasetin şanzımanını dağıtanlar o süslü koltuklarda oturanlarsa...
Bu memleketi kurtaracak olan, o şanzımanı toplamayı bilen tamircilerdir!

Yorum yazın
İsim yazmalısınız
Doğru bir email yazmalısınız
Yorum yazmalısınız
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmayacaktır.

Koray Yılmazdemir yazıları