GENÇLERİ KAZANAN SEÇİMİ KAZANIR
- Telegram
"Z kuşağı olarak tabir edilen nesilden 7 milyona yakın seçmen 2023’te ilk kez oy kullanacaktır.
Siyasilerin bir çok defa dile getirdiği bu seçmen profilini biraz daha yakından tanıyalım. Z kuşağı nedir?
2000 yılından sonra dünyaya gelen kişilerin oluşturduğu nesle Z kuşağı denir. Teknolojinin ileri düzeyde hakim olduğu çağda doğmuş olmalarından ötürü teknoloji ile devamlı iç içe yaşayan bu kuşak ''internet kuşağı'' şeklinde de adlandırılmaktadır.
Kuşağın en bilindik ve belirgin özelliklerini şöyle sıralayabiliriz; Kişisel hırslarına çok önem verirler, Bilgiye çok hızla erişim sağlayabilirler.
Çaba harcamak onlara göre değildir, Cep telefonu, tablet, internet onların vazgeçilmezidir.
Toplumsallaşmaktan ziyade bireyselliğe önem verirler, Onlar için imkansız diye birşey yoktur, Sosyal medyada oluşturdukları profillere biçtikleri rolü hayatlarına taşırlar, Beğenilme arzuları çok yüksektir, Farklı sosyolojik gruplarla çabuk etkileşim içerisine girebilirler, Hayal dünyalarının bir sınırı yok. Dünyada yaşananları yakından takip ederler, yani neler döndüğünün farkındalar, bilginin peşini hiç bırakmıyorlar ve en önemlisi ne yaptığının farkındalar.
2023 seçimlerinin en önemli seçmen kitlesini oluşturan Z kuşağı ile ilgili çalışmalar yeterli değildir ivedilikle çalışmalar artırılmalıdır.
Gençlerin fikirleri önemsenmeli ve anlaşılmalıdır. Ailelerin çocuklarına yetememe hissinden kaynaklı psikolojik tedaviye başvurdukları bir kuşaktan bahsediyoruz ki gerisini siyaset düşünsün!
Z kuşağı hakkında geçmişte yapılan verilere dayalı bir araştırmayı sizlerle paylaşayım.
Teknosa tarafından yapılan bir araştırmada, 7 - 16 yaş aralığındaki çocukların sosyal platformlarda paylaştıkları 1 milyon 600 bin veri incelenmiş. Yapılan araştırma sonucunda internet çocuklarının en çok zaman geçirdiği platform, %97 ile Youtube olmuş.
Akranlarının günlük hayatını yakından takip eden Z kuşağı, günün trendlerini yakalamayı başararak eğlenceli içerikler üreten kanallara abone oluyor, sevdikleri oyun videolarını seyrediyor. İnternet çocuklarının en çok konuştuğu konuların başında %38 ile bilgisayar veya konsol oyunları geliyor. Bu oran, Z kuşağının oynadıkları oyunlardan ve oyun içerisinde yer alan karakterlerden ne kadar etkilendiğini de doğruluyor.
Bu neslin takip ettiği diğer konu başlıkları ise %34 ile trendlere ve gündeme yer verilen Blog'lar, %19 ile akranlarının gündelik yaşamları, %6 ile oyuncaklar, %3 ile de çocuk kanalları.
Ne yaptıklarını bilirsek bu nesli kazanmak için neler yapabileceğimizin bir haritasınıda çıkarmış oluruz.
İnternetin imkanlarından sonuna kadar faydalanan bu nesli kazanmanın önündeki en büyük engelse yine internetin ta kendisidir. Kaynağı belli olmayan kirli sunucular, taraftar arayan radikal gruplar, internetin gizemli arka sokağı deep Web vb... konular detaylıca incelenmelidir.
2023 seçimleri gençlerin seçimi olacaktır.
Gençleri kazanan seçimi kazanacaktır.